Пароль        Реєстрація на сайті!    Забули пароль?












Архів новин

Грудень 2019 (24)
Листопад 2019 (64)
Жовтень 2019 (52)
Вересень 2019 (55)
Серпень 2019 (56)
Липень 2019 (66)

Рекомендуємо переглянути

95 років Летичівському району
Реформа децентралізації влади
Конституція України

Герої не вмирають

Сторінка памяті жертв Голодомору

Безоплатна правова допомога
Я маю право

Календар новин

«    Грудень 2019    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 

Карта Летичівського району

karta rayonu

Карта відвідувань

Символи України

Символи Летичівщини

loader_mini
1 2 3 4 5 6 7
Летичівська райдержадміністрація » Реформа місцевого самоврядування » Реформа місцевого самоврядування та територіальної організації влади
Реформа місцевого самоврядування та територіальної організації влади
[related-news] [/related-news] [/related-news]
Додав: inform | 14-04-2015, 15:37 | Переглядів: 685 | Коментарів: 0

Реформа місцевого самоврядування та
територіальної організації влади


Питанню реформування місцевого самоврядування та децентралізації влади в Україні ще у березні 2014 року було надано високий рівень пріоритетності як Урядом України, так і нашими європейськими партнерами. 1 квітня 2014 року Урядом затверджено Концепцію реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. За Концепцією в Україні має бути побудована проста та логічна система місцевого самоврядування, яка здатна забезпечити нормальне та комфортне життя українських громадян у містах та селах. Суть перетворень у тому, що органи місцевого самоврядування різних рівнів – громади, району, області отримають повноваження, які найбільш ефективно виконувати саме на цьому рівні, під повноваження – необхідні ресурси, а також буде запроваджено відповідальність органів місцевого самоврядування перед виборцями за ефективність своєї діяльності, а перед державою за законність.
17 червня 2014 року Верховна Рада України прийняла Закон «Про співробітництво територіальних громад». Закон передбачає об’єднання зусиль територіальних громад, створення  спільних органів управління, спільних підприємств, об’єднання бюджетних ресурсів, які дадуть можливість громадам вирішувати ті проблеми, які в них є. Цей законопроект є довгоочікуваним серед територіальних громад сіл, селищ, міст.
У грудні 2014 року ВРУ затверджено зміни до Податкового та Бюджетного кодексів у частині децентралізації фінансів та надання місцевим органам самоврядування більше прав у формуванні власних бюджетів та розширення джерел їх наповнення.
Законом України ''Про добровільне об'єднання територіальних громад'', який набрав чинності 4 березня 2015 року, обласним адміністраціям доручено розробити проекти перспективних планів формування територій громад області.  
Законодавством передбачено, що територіальні громади, об’єднані відповідно закону та Перспективного плану, будуть мати такі ж повноваження, як обласні центри. Громади, що об’єднались до 15 жовтня 2015 року та у відповідності із перспективним планом, на наступний рік будуть мати прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом.
Ще один додатковий стимул - Державний фонд регіонального розвитку, на який держава сьогодні виділила 3 мільярди гривень. Сформована прозора методика його розподілу - обласні конкурсні комісії визначать, які об'єкти у регіонах потрібно добудувати або ввести в дію. Профільний комітет Верховної Ради затверджує цей перелік. Однак на цей ресурс можуть претендувати громади, які склали перспективні плани і готові до об'єднання.
 Органи місцевого самоврядування, що не об'єднаються, будуть позбавлені права на виконання делегованих державою повноважень. Найбільше реформа торкнеться сільських територій, адже саме сільські громади сьогодні є найменш забезпечені ресурсами і мають найменші можливості для реалізації своїх повноважень.
Фактично реформа місцевого самоврядування дасть змогу усім громадам мати ресурси аби визначені законом повноваження надавались на достатньому рівні, як у містах так і в селах.
8 квітня 2015 року Уряд затвердив Методику формування спроможних територіальних громад,  де визначені основні критерії та умови формування спроможних громад, принципи визначення адміністративних центрів громад та зон їх впливу, зон доступності населених пунктів до адміністративного центру та інші нормативи.
Розпорядженням голови облдержадміністрації від 6 квітня 2015 року №154-р утворено обласну робочу групу з розробки проекту перспективного плану формування територій громад області.
З нормативно-правовою базою та корисними для роботи матеріалами можливо ознайомитись за наведеними посиланнями.


Про схвалення Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні

 


Закон України "Про співробітництво територіальних громад"

 


 

Методичні рекомендації щодо практичного застосування положень Закону України «Про співробітництво територіальних громад»  в частині організації та юридичного оформлення співробітництва

 


Практичний коментар до Закону України «Про співробітництво територіальних громад»


Наказ Мінрегіону "Про затвердження Примірних форм договорів про співробітництво територіальних громад"

 Наказ Мінрегіону "Про затвердження Порядку формування та забезпечення функціонування реєстру про співробітництво територіальних громад


ЗАКОН УКРАЇНИ «Про добровільне обєднаня територіальних громад»МЕТОДИКА формування спроможних територіальних громад

 

Заходи з впровадження Закону України «Про співробітництво територіальних громад»

"Українська асоціація районних та обласних рад"

 


Асоціація міст України проводить значну підтримку розвитку місцевого самоврядування в Україні.


Асоціації малих міст


Інститут громадянського суспільства - провідна експертна неурядова організація, що сприяє становленню та розвитку громадянського суспільства в Україні.


Про обласну робочу групу з підготовки проекту перспективного плану формування територій громад Хмельницької області (08.04.2015)


Додаток 1


Реалізація принципів Закону України «Про об’єднання територіальних громад» буде проходити виключно на добровільній основі. Основною метою процесу об’єднання є покращення життя населення, створення містобудівних умов для забезпечення рівної доступності кожного громадянина (незалежно від місця його проживання) до всіх видів культурних послуг та інших ресурсів, необхідних для повноцінного розвитку людини, створення рівних можливостей для кожного жителя Хмельниччини.
Не всі території області є однаково потужними з економічної точки зору, не всі мають однакові природні характеристики, які роблять їх привабливими для проживання, праці, здійснення інвестицій тощо. Неоднакові економічні, соціальні чи екологічні можливості, що впливають на їх привабливість для здійснення господарської діяльності. 
Завдяки розробленій схемі планування території Хмельницької області проведено аналіз економіко-географічних факторів, які впливають на розвиток населених пунктів області. Функціональна типізація населених пунктів області дозволяє визначити основні напрямки їх господарського та містобудівного розвитку, формування територіальних громад навколо системоформуючого центру:
Поліфункціональні центри (1) - м. Хмельницький – у подальшому необхідно використовувати переваги їх управлінської ролі та транспортно-географічного положення, активно розвивати нові форми територіально-економічного господарювання (технопарки й індустріальні парки).
Промислові центри(3)– м. Кам’янець-Подільський, м. Нетішин, смт Понінка – їх розвиток має спиратися як на використанні місцевої сировини та можливостей вже сформованих територіально-виробничих утворень.
Транспортні центри (1)– м. Шепетівка - розвиток залізничних вузлів має здійснюватись на посиленні виконання областю транспортно-комунікаційних функцій у рамках розбудови міжнародних транспортних коридорів «Європа-Азія» та «Балтика-Чорне море».
Агропромислові центри (32)– міста Дунаївці, Городок, Деражня, Волочиськ, Красилів, Старокостянтинів, Ізяслав, Полонне, Славута; смт Стара Ушиця, Нова Ушиця, Смотрич, Чемерівці, Дунаївці, Віньківці, Закупне, Ярмолинці, Вовковиинці, Лозове, Летичів, Меджибіж, Війтівці, Чорний Острів, Наркевичі, Стара Синява, Базалія, Антоніни, Теофіполь, Ямпіль, Гриців, Білогір’я - їх розвиток базуватиметься на посиленні виконання ними ролі важливих центрів переробки сільськогосподарської та лісової продукції у зоні товарного виробництва.
Рекреаційні центри (1)– смт Сатанів - наявність унікальних природних лікувальних ресурсів, відомостей щодо їх сучасного стану, розвинутої інфраструктури, санаторно-лікувальних закладів становлять той базовий потенціал, на основі якого має формуватись державне ставлення до раціонального використання рекреаційних можливостей курортних територій, що обумовить подальший розвиток курортної галузі області.
В рамках реформи розпочинаються нові для України процеси співробітництва та добровільного об’єднання громад. Успішними стають ті територіальні громади, які вдало розвивають власну внутрішню спроможність та поліпшують ті внутрішні умови, які впливають на інвестиції та підтримують їх і беруть на себе відповідальність за власне соціально-економічне майбутнє.

 


 

 



 
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або зайти на сайт під своїм ім'ям.
Поділитися новиною в соціальних мережах:
Інші новини по темі:
    {related-news}
Новини світу та України:
 Друкувати

Мова сайту

Електронна пошта

Логін:
Пароль:

Для людей з вадами зору


Наша адреса

Летичівська РДА
31500, смт.Летичів,
Хмельницької області
вул.Героїв Крут, б.2/1
тел.: (03857) 2-05-31
факс: (03857) 2-01-15
e-mail: adm@letadm.gov.ua, letadm@ukr.net
сайт: letadm.gov.ua
Розпорядок роботи:
понеділок - четвер:
з 8:00 до 17:15 год.
п’ятниця: з 8:00 до 16:00
перерва: з 12:00 до 13:00
вихідні дні: субота, неділя
Ми на Фейсбук

Рекомендовані ресурси

Президент України

Урядовий портал

Верховна рада України

Хмельницька ОДА

Доступні ліки

Національна академія державного управління при Президентові України

Тепло

Інтерактивна карта

Єдиний веб-портал використання бюджетних коштів

Міністерство оборони України

Національне агенство з питань запобігання корупції

НАДУ

Мережа Партнерство Україна-НАТО

Інформація для громадян із східних областей та АР Крим

Урядова телефонна гаряча лінія

Державний реєстр виборців

Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України

Державна служба України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції

Інформація відповідно до Закону України Про очищення влади

Національна дитяча гаряча лінія

Інтерактивної інвестиційної карти з енергоефективності та відновлювальної енергетики України

БФ Зміни одне життя Україна

Прийміть дитину у родину

Прийміть дитину у родину

Президентський вісник

demo

Актуальна інформація про діяльність Президента України, центральних органів виконачої влади.

Детальніше... 

Новини Хмельницької ОДА

demo

Найсвіжіші новини про роботу Хмельницької обласної державної адміністрації, обласних структур.

Детальніше... 

Наш анонс подій

demo

Анонс подій Летичівської районної державної адміністрації на найближчий період

Детальніше... 

Летичівщина туристична

demo

Найбільш повна інформація про історико-культурні та природно-туристичні місця Летичівщини.

Детальніше...